Hiervoor moeten we terug naar Judovereniging Sint Jan uit Moergestel. Hier gaf Kees Kools les aan judoka's die uit een flink deel van de regio kwamen. Ad de Kroon ging daar trainen en was een geduchte judoka in de zwaargewichten klasse. Hij draaide verschillende jaren mee in de districtstop waarbij hij 6 keer Zuid-Nederlands kampioen werd en zelfs verschillende keren op nationale kampioenschappen mocht aantreden. Hier waren mannen als Ruska en Geesink echter toch een maatje te groot voor deze timmerman uit Diessen. Maar zoals hij zelf zegt: ik heb ze dan toch maar mogen vasthouden.

Onder leiding van Kees Kools werden er ook elders judoscholen opgericht. Kees werd de supervisor onder wie Joh Engel in Berkel- Enschot een school begon. Later nam Bart de Laat de school in Moergestel over. Kees was toen al een tijd in Goirle bezig waar later Arie Redelijkheid de scepter overnam. Deze 4 verenigingen zijn nog steeds zeer goed bevriend met elkaar en organiseren nog ieder jaar het Intersholair toernooi waar door de vereniging de Kees Kools trofee gewonnen kan worden.

Diessen waar door Ad de Kroon achter in de garage een echte dojo gemaakt werd. In januari 1974 was het dan zover, de dojo werd onder een grote belangstelling geopend door Ad en Kees. Er werden verschillende demonstraties gegeven door Kees, Ad en verschillende judoka's van St.Jan Moergestel. Tijdens de opening was er ook een demonstratie van Ad met zijn zoon Alex die toen 4 was.

Tijdens de eerste jaren in Diessen ging het goed met de club. Er waren veel leden vanaf het begin. Tot Ad in 1976 een zwaar motorongeluk krijgt. Hierna is het dik anderhalf jaar verder voordat Ad weer zover gerevalideerd is dat hij weer kan werken. Judoën zit er echter niet meer in. De lessen worden overgenomen door Frans Schellekens die dit zo'n anderhalf jaar doet. Hierna komt de trainer Arie Redelijkheid in beeld. Hij geeft een tijdje les samen met 2 jeugdige judoka's (Nooijens en Verhoeven) die de jeugd les geven. Hierna neemt Arie Redelijkheid de lessen alleen over.

Arie geeft ondertussen al bijna 25 jaar les in Diessen. In die tijd zijn we van de dojo achter Ad's huis naar verschillende zalen in de sporthal gegaan. Nu wordt er al vele jaren les gegeven in de grote sporthal van Hercules. Arie wil langzaam gaan afbouwen in Diessen omdat hij al 25 jaar les heeft gegeven in Diessen. Buiten dit geeft Arie ook nog een aantal avonden les in Goirle en wil hij het iets rustiger aan gaan doen. De lessen in Diessen worden overgenomen door Alex de Kroon, zoon van Ad de Kroon. Ad is de huidige voorzitter van de vereniging en is er zo nog steeds bij betrokken. Alex heeft in 2002 de opleiding van judoleraar B afgerond. Na deze 3-jarige opleiding mag men alle judolessen en examens en kan men ook judoka's voor dragen voor de zwarte band.

Op 2 juli 2002 was het dan zover; Arie nam afscheid van de vereniging als actief leraar. Wel wilde hij er actief blijven trainen met de senioren en er zo bij betrokken blijven. Dat juichden wij als vereniging natuurlijk van harte toe. Wat Arie betekent heeft voor de club is niet uit te drukken maar wij allen zullen hem nog lang dankbaar blijven en hopen Arie nog vaak te begroeten tijdens de lessen of andere avonden.

De vereniging is door wat dalen gegaan in de jaren dat ze bestaat maar nu zitten we weer op zo'n 40 leden wat gewoon goed is. Deusone is geen sportschool maar een club waar lekker judoën en stoeien centraal staat. De judoka's kunnen bij verschillende toernooien in de regio leuk meedraaien en prijzen behalen en wat het belangrijkste is ze vinden judo gewoon keigaaf. Betere ambassadeurs voor onze sport kunnen we niet hebben en we zijn er dan ook best trots op dat we al meer dan 43 jaar judo verzorgen in Diessen en omstreken.

​De lessen worden nu door twee trainers verzorgt. Alex de Kroon kreeg wat minder tijd en de vereniging was op zoek naar eventuele vervanger. Max Plasmans heeft deze oproep gehoord. Hij is Juni 2016 judo Leraar A geworden en verzorgt nu voor ons de trainingen voor de twee 1e groepen. De traning van de derde  groep wordt nog steeds door Alex verzorgt.

Inschrijven judocup Brabant 2023

31-10-2022

Vanaf nu kunnen jullie je inschrijven voor de judocup Brabant 2023.

Uitslag herfsttoernooi Veldhoven

20-10-2022

Op zondag 16 oktober zijn Roy, Lars en Justin op toernooi geweest.

vacature penningmeester

29-09-2022

Wij zijn opzoek naar een nieuwe penningmeester. Lijkt dit iets voor jou? lees dan verder.

wedstrijden zijn weer begonnen

30-10-2021

Beste judoka's,
De wedstrijden zijn weer begonnen, schrijf je in via de link onder het kopje "toernooien''.